- راه اندازی ChatGPT موجی از شرکت های فناوری را آغاز کرده است که به دنبال ادغام هوش مصنوعی مولد در محصولات و برنامه های خود هستند.
- Salesforce در حال عرضه محصول جدیدی است که از مدلهای پیشرفته هوش مصنوعی OpenAI برای کمک به فروشندگان، کارکنان خدمات مشتری، توسعهدهندگان و سایرین کمک میکند تا کارهای روزمره را از روز کاری خود حذف کنند.
- به گفته Clara Shih، مدیر عامل Salesforce Service Cloud، یکی از کارهایی که به طور خاص حذف می شود، نوشتن ایمیل های فروش “وحشتناک” است.
کلارا شیه، مدیر عامل کسب و کار خدمات ابری Salesforce، گفت: ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT در حال تغییر نحوه ارتباط شرکت ها و فروشندگان با مشتریان برای بهتر شدن هستند.
شی در روز پنجشنبه در CNBC “Squawk Box” گفت: “شما به نحوه کار فروشندگان امروز نگاه می کنید، و بیشتر آنها از نوشتن ایمیل های فروش می ترسند؛ آنها ترجیح می دهند بیرون با مشتریان باشند.” “بنابراین آنها می توانند آن دسته از وظایفی را که پیش پا افتاده تر هستند، انجام دهند… آنها می خواهند روی تعامل با مشتری و حل مشکل تمرکز کنند.”
Shih مرز روشنی بین نحوه استفاده از هوش مصنوعی مولد توسط افراد عمومی در مقایسه با مشتریان تجاری و کاربران سازمانی ترسیم کرد: “ما در مورد نوشتن شعرهای خنده دار صحبت نمی کنیم، ما در مورد نوشتن ایمیل های فروش و پاسخ های خدمات مشتری صحبت می کنیم که نمایندگان می توانند. ارسال کنید تا سریعتر به مشتریان برگردید.”
در اوایل این هفته، Salesforce اولین فناوری مولد AI CRM، Einstein GPT را راهاندازی کرد. نرم افزار به روز شده از فناوری هوش مصنوعی مولد و مدل های هوش مصنوعی پیشرفته OpenAI استفاده می کند که ChatGPT را برای انجام کارهایی مانند ایجاد ایمیل های شخصی برای فروشندگان، پاسخ به نمایندگان خدمات مشتری، و تولید خودکار کد برای توسعه دهندگان، از جمله کارهای دیگر، تقویت می کند.
Shih گفت: «این واقعاً در مورد آوردن هوش مصنوعی مولد درجه یک سازمانی به مشتریانمان است، خواه آنها کسبوکارهای کوچک یا بزرگترین شرکتهای جهان باشند، و این کار را به گونهای انجام دهیم که ریشه در نتایج کسبوکار داشته باشد».
جاناتان راا | نورعکس | گتی ایماژ
از زمانی که OpenAI تحت حمایت مایکروسافت ChatGPT را در ماه نوامبر برای عموم باز کرد، ظاهراً هر شرکت فناوری به دنبال راه اندازی ابزار مولد مبتنی بر هوش مصنوعی خود در میان افزایش علاقه بوده است.
مایکروسافت در اوایل این هفته اعلام کرد که هوش مصنوعی را به برنامههای CRM و ERP خود میآورد که با پیشنهادات Salesforce رقابت میکنند، که به دنبال برنامه اعلامشده قبلی این شرکت برای ادغام ربات چت OpenAI با موتور جستجوی Bing است.
رقیب Google ChatGPT، Bard، هم در داخل و هم از جانب سرمایه گذاران به دلیل انتقاداتی که از این فناوری عجولانه شده بود، با فشار مواجه شده است. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا گفت که این شرکت در حال ایجاد یک گروه محصول جدید با تمرکز بر هوش مصنوعی مولد برای ایجاد محصولات برای فیس بوک و اینستاگرام است. اسنپ در ماه فوریه اعلام کرد که یک ربات ChatGPT را در برنامه خود ادغام خواهد کرد.
Salesforce در یک اطلاعیه جداگانه گفت که در حال راه اندازی یک برنامه ChatGPT برای Slack است که می تواند به نوشتن پیام ها و دریافت خلاصه مکالمات کمک کند. Salesforce Ventures، بازوی VC این شرکت، همچنین صندوق هوش مصنوعی 250 میلیون دلاری خود را راه اندازی کرد.
شوق ChatGPT بسیار فراتر از فناوری نیز رفته است، شرکتهایی از سازنده تجهیزات ساختمانی کاترپیلار گرفته تا شرکت خدمات مالی Wells Fargo تلاشهای فناوری هوش مصنوعی خود را در تماسهای درآمدی اخیر برجسته میکنند.
شیه گفت: وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می آید، ما در واقع بیش از هفت سال در این سفر بوده ایم. Salesforce اولین بار اینشتین را در سال 2017 معرفی کرد. او افزود که در حال حاضر روزانه 200 میلیارد پیش بینی هوش مصنوعی تولید می کند.
در کنفرانس کاری CNBC در اکتبر گذشته، Shih گفت که ادغام ابزارهای هوش مصنوعی در زندگی کارگران “کاملا حیاتی” است.
Shih، که چگونه هوش مصنوعی می تواند به بهینه سازی کارها برای کارگران کمک کند، گفت: «در حال حاضر، بسیاری از کارمندان احساس می کنند که فرسوده شده اند، بیش از حد بار هستند، روزهایشان پر از کارهای روزمره است.
Shih گفت که در حالی که این ابزارها می توانند به کارگران در انجام این وظایف کمک کنند، بسیار مهم است که شرکت ها اطمینان حاصل کنند که کارمندان از چت ربات های متمرکز بر مصرف کننده استفاده نمی کنند.
او گفت: “این اطمینان حاصل می شود که داده های اختصاصی آنها در معرض دید عموم قرار نمی گیرد.”