اعتبار تصویر: کریستیان بوسی/بلومبرگ/گتی ایماژ
ChatGPT، فناوری چت ربات ویروسی و مبتنی بر هوش مصنوعی OpenAI، اکنون در بستهای مناسبتر برای سازمانها در دسترس است.
مایکروسافت امروز اعلام کرد که ChatGPT عموماً از طریق سرویس OpenAI Azure، سرویس این شرکت در دسترس است پیشنهادی کاملاً مدیریت شده و متمرکز بر شرکت که برای دسترسی کسبوکارها به فناوریهای OpenAI با ویژگیهای حاکمیتی و انطباق افزوده طراحی شده است. مشتریانی که قبلاً باید «مشتریان و شرکای مدیریت شده مایکروسافت» باشند، میتوانند برای دسترسی ویژه در اینجا درخواست دهند.
ChatGPT به طیف دیگر سیستمهای توسعهیافته OpenAI میپیوندد که قبلاً از طریق سرویس Azure OpenAI ارائه شدهاند، از جمله GPT-3.5 تولیدکننده متن، Codex تولیدکننده کد و DALL-E 2 تولیدکننده تصویر. مایکروسافت رابطه کاری نزدیکی با OpenAI دارد. با سرمایهگذاری میلیاردی روی استارتآپ و امضای قراردادی انحصاری برای تجاریسازی تحقیقات هوش مصنوعی OpenAI.
ظاهراً دارد سود سهام می دهد. مایکروسافت امروز گفت که بیش از 1000 برند در سرویس OpenAI Azure ثبت نام کرده اند.
طعم سرویس OpenAI Azure ChatGPT است با قیمت 0.002 دلار به ازای هر 1000 توکن، یا حدود 750 کلمه، با صدور صورتحساب برای استفاده از ChatGPT که از 13 مارس شروع میشود. (ChatGPT متن خام را که بهعنوان مجموعهای از توکنها نمایش داده میشود مصرف میکند؛ کلمه «فانتزی» به توکنهای «فن» تقسیم میشود. به عنوان مثال tas” و “tic”.) این همان قیمت ChatGPT API متمرکز بر توسعهدهنده است که در 1 مارس راهاندازی شد.
اریک بوید، مدیر عامل پلتفرم هوش مصنوعی در مایکروسافت، در یک پست وبلاگی اشاره کرد که سرویس OpenAI Azure مشتریان میتوانند پاسخهای ChatGPT را برای «همسویی با سازمان خود» پیکربندی کنند. این یک پیام مهم است زیرا کاربران توانستهاند ChatGPT را وادار کنند تا به سؤالات به روشهای نژادپرستانه و جنسیتی پاسخ دهد، حقایق را بدون افشای اینکه چنین میکند اختراع کند و برخی از پادمانهای سطح بالا را دور بزند.
توسعه دهندگان می توانند سفارشی را ادغام کنند [ChatGPT-powered] بوید مینویسد که مستقیماً در برنامههای خود، از جمله تقویت رباتهای موجود برای رسیدگی به سؤالات غیرمنتظره، جمعبندی مجدد مکالمات مرکز تماس برای فعال کردن سریعتر پشتیبانی مشتری، ایجاد نسخه تبلیغاتی جدید با پیشنهادات شخصی، خودکارسازی پردازش ادعاها و موارد دیگر.
با وجود جنبه های مشکل ساز ChatGPT، جذب سریع بوده است. OpenAI هنوز اعداد استفاده از API را ارائه نکرده است، اما از دسامبر، برنامه ChatGPT که با مصرفکننده مواجه است، بیش از 100 میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است. برندهایی از جمله Snap و Quizlet آن را در پلتفرم های مربوطه خود ادغام کرده اند – یا قصد دارند به زودی ادغام کنند. برای مثال، Instacart میگوید که از ChatGPT برای ایجاد Ask Instacart استفاده میکند، ابزاری که به مشتریان اینستاکارت اجازه میدهد تا پاسخهای «قابل خرید» را با اطلاعات محصول از شرکای خردهفروشی شرکت دریافت کنند. و Office Depot در حال ساخت یک ربات گفتگوی مبتنی بر ChatGPT برای پشتیبانی از چندین واحد تجاری داخلی خود، به ویژه در HR است.
بهنظر میرسد که افراد شرکتکننده بهویژه آن را پذیرفتهاند، که برای راهاندازی سرویس OpenAI Azure خبر خوبی است. طبق گزارشی از Fishbowl که از متخصصان شرکت هایی مانند بانک آمریکا، آمازون و مک کینزی نظرسنجی کرد، تقریباً 30 درصد گفتند که از ChatGPT برای کمک به کارهای مرتبط با کار مانند بازاریابی و تبلیغات، برنامه نویسی، مشاوره، حسابداری و درس دادن.
با این حال، برخی از کارفرمایان مخالفت هایی داشته اند. Wells Fargo یکی از چندین شرکتی است که بنا به گزارشها محدودیتهای استفاده را برای ChatGPT به دلیل نگرانیهای مربوط به بهرهوری و انطباق اعمال کرده است.