اصل
- ChatGPT > انسان ها؟ Resume Builder متوجه شد که تقریباً نیمی از شرکتهای آمریکایی که از ChatGPT استفاده میکنند، از زمان آغاز به کار آن در نوامبر، کارگران خود را با چت ربات هوش مصنوعی جایگزین کردهاند.
- ChatGPT، برای من ثروت بیاور. شرکتهایی که از ChatGPT استفاده میکنند، صرفهجویی قابل توجهی در هزینهها گزارش کردهاند، به طوری که 99 درصد از آنها اعلام کردهاند که در پول خود صرفهجویی کردهاند.
- اکنون ChatGPT را بشناسید. برای کارمندان و جویندگان کار توصیه میشود که با پیشرفتهای فناوری مانند ChatGPT آشنا باشند، زیرا کارفرمایان از قبل انتظار دارند که نامزدها تجربهای با چت ربات هوش مصنوعی داشته باشند.
ChatGPT جایگزین انسان در محل کار نخواهد شد.
اوه، بله خواهد شد. و دارد.
Resume Builder، یک سایت شغلی برای ایجاد رزومه، نظرسنجی را در 27 فوریه منتشر کرد که نشان داد تقریباً نیمی از شرکتهایی که از ChatGPT استفاده میکنند میگویند که جایگزین کارگران شده است. این نظرسنجی که از 1000 رهبر تجاری ایالات متحده انجام شد، نشان داد که 48 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که شرکت های آنها از زمان عرضه چت ربات هوش مصنوعی مولد OpenAI در ماه نوامبر، کارگران را با ChatGPT جایگزین کرده اند.
ربات چت رکوردهایی را برای پذیرش کاربر به ثبت رسانده است و در حال حاضر بر تجربه مشتری و متخصصان بازاریابی تأثیر می گذارد. و اکنون، طبق این نظرسنجی توسط Resume Builder، ظاهراً کارگران را به سمت علائم خروج می فرستد.
اخراج های بیشتر مرتبط با ChatGPT در راه است؟
و انجام نشده است. بر اساس نظرسنجی Resume Builder، در پاسخ به این سوال که آیا ChatGPT تا پایان سال 2023 منجر به اخراج هر یک از کارگران خواهد شد، 33٪ از رهبران مشاغل می گویند “قطعا” در حالی که 26٪ می گویند “احتمالا”.
علاوه بر این، در عرض پنج سال، 63 درصد از رهبران کسب و کار می گویند ChatGPT “قطعا” (32٪) یا “احتمالا” (31٪) منجر به اخراج کارگران خواهد شد.
Stacie Haller، مشاور شغلی ارشد Resume Builder در یک پست وبلاگ گفت: «از آنجایی که این فناوری جدید در محل کار در حال افزایش است، کارگران باید مطمئناً به این فکر کنند که چگونه ممکن است بر مسئولیتهای شغل فعلی آنها تأثیر بگذارد. “نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که کارفرمایان به دنبال ساده سازی برخی از مسئولیت های شغلی با استفاده از ChatGPT هستند.”
ظاهراً انتخاب ChatGPT به جای انسان به این کسبوکارها کمک کرده است تا مقدار زیادی پول نقد ذخیره شود. بر اساس این نظرسنجی، به طور کلی، 99٪ از شرکت هایی که از ChatGPT استفاده می کنند، می گویند که در پول خود صرفه جویی کرده اند:
- 48 درصد بیش از 50000 دلار پس انداز کرده اند
- 11٪ بیش از 100000 دلار پس انداز کرده اند
- تقریباً 25٪ بین 50001 تا 75000 دلار پس انداز کرده اند
هالر گفت: «مدل اقتصادی استفاده از ChatGPT نیز در حال تکامل است. جالب است که ببینیم این امر از نظر پسانداز و همچنین سازماندهی مجدد مشاغل خاص در شرکتها چگونه عمل میکند.»
مقاله مرتبط: ChatGPT: آنچه باید بدانید
فقط نیمی از شرکت ها از ChatGPT استفاده می کنند؟ به هیچ وجه
بنابراین جای تعجب نیست که Resume Builder همچنین گزارش می دهد که ChatGPT توسط تقریباً نیمی از شرکت ها (49٪) استفاده می شود و اکثر آنها (93٪) قصد دارند استفاده خود از چت بات را گسترش دهند.
یا آن؟
بر اساس آنچه تجربه مشتری و متخصصان بازاریابی به ما گفته اند، این عدد 49 درصد در واقع برای ما کم به نظر می رسد. برای فناوری با اعداد رکورد، ما معتقدیم که بیش از نیمی از شرکت ها از آن استفاده می کنند. یک نظرسنجی از 1000 متخصص احتمالاً تصویر کامل را نشان نمی دهد.
رهبران کسب و کار چگونه از ChatGPT استفاده می کنند؟
- 66 درصد از آن برای نوشتن کد استفاده می کنند
- 58٪ از آن برای کپی رایتینگ/ایجاد محتوا استفاده می کنند
- 57٪ برای پشتیبانی مشتری
- 52٪ برای ایجاد خلاصه جلسات یا اسناد
- 77٪ می گویند که به آنها کمک می کند تا شرح شغل بنویسند، 66٪ پیش نویس درخواست مصاحبه و 65٪ به متقاضیان پاسخ دهند.
مقاله مرتبط: 6 روشی که ChatGPT ممکن است تجربه مشتری دیجیتال را تغییر دهد
پیشرفت فناوری مانند هوش مصنوعی مولد: حرکت بعدی شما چیست؟
در نهایت، دیدن یا فکر کردن در مورد فناوری جایگزین انسان در محیط کار انقلابی یا بی سابقه نیست. کافی است از هر بزرگراه بزرگ ایالتی عبور کنید یا به فروشگاه مواد غذایی محلی بروید. اتوماسیون برای دهه ها حاکم بوده است.
بهترین راه برای اثبات آینده خود به عنوان یک تجربه مشتری و رهبر بازاریابی در این انقلاب هوش مصنوعی مولد چیست؟ ما بعداً در مورد آن گزارش خواهیم کرد، اما در حال حاضر، احتمالاً شرط خوبی است که در استفاده از این ابزارها خوب باشیم.
یافته های نظرسنجی Resume Builder این را تایید می کند.
حدود 92٪ از رهبران کسب و کار می گویند که داشتن تجربه هوش مصنوعی / چت بات یک مزیت برای جستجوی یک نامزد است، و 90٪ می گویند که اگر نامزد دارای تجربه خاص ChatGPT باشد، مفید است. و در اینجا ابزارهایی برای آشنایی در عرصه هوش مصنوعی و چت بات ها وجود دارد.
هالر گفت: “شرکت ها از قبل انتظار دارند که نامزدها تجربه ای با ChatGPT داشته باشند.” استفاده از این فناوری مطمئناً چیزی است که کارمندان و نامزدها می خواهند در آن جاری بمانند. جویندگان کار مطمئناً باید این مهارت را به رزومه خود اضافه کنند، و کارفرمایان باید آن را به لیست مهارت های مورد نیاز یا ترجیحی خود اضافه کنند اگر چیزی است که از نامزدها انتظار دارند. همانطور که در طول تاریخ دیده می شود، همانطور که تکنولوژی تکامل می یابد، مهارت های کارگران نیز باید تکامل یابد و تغییر کند.