علیرغم همه هیاهوها در مورد اینکه هوش مصنوعی مولد چه معنایی برای صنعت سفر دارد، به نظر می رسد آژانس های مسافرتی آنلاین موافق هستند – پتانسیل وجود دارد، اما ابتدا باید کارهای زیادی انجام شود.
راتی مورتی، مدیر ارشد فناوری گروه Expedia، این احساس را در تماسی با خبرنگاران این هفته به اشتراک گذاشت.
مورتی گفت: «این مدلی است که هنوز آشکار نشده است. او نقشهای اجرایی و رهبری دیگری در فناوری برای شرکتهایی در چندین بخش از جمله Verizon Media، Gap Inc.، American Express، Ebay، Yahoo و WebMD داشته است.
صادقانه بگویم، صنعت سفر به عنوان یک کل دارای بسیاری از فناوریهای قدیمی است، و ورود به آن و اتخاذ برخی از این موارد بسیار آسان نیست. اما من می بینم بازیکنانی مانند ما – بازیکنانی که فناوری اصلی در پس زمینه دارند، OTA های بزرگ – شروع به پریدن برای آزمایش و امتحان کردن چیزها می کنند. و ما درست در آنجا هستیم.»
گروه Expedia دارای چندین آژانس مسافرتی آنلاین و برندهای رزرواسیون از جمله Expedia.com، Hotels.com، Vrbo، Travelocity، Hotwire.com، Orbitz، CarRentals.com و غیره است.
او گفت که Expedia برای مدتی روی هوش مصنوعی و سایر فناوریها سرمایهگذاری کرده است تا این پلتفرمها و عملیات داخلی را کارآمدتر کند. ChatGPT، چت ربات هوش مصنوعی مولد ساخته شده توسط OpenAI، نشان داده است که میتواند به کاربران در برنامهریزی قبل از سفر کمک کند، اما این میزان تا کنون بسیار زیاد است.
ما امروز نمیبینیم که هوش مصنوعی مولد بتواند جایگزین این طیف وسیعی از خدمات شود. مورتی گفت: برنامه ریزی یک سفر بسیار پیچیده تر از یک سری سؤال است.
همانطور که کارشناسان گفتهاند، ارزش واقعی هوش مصنوعی مولد تنها در چت بات نیست، بلکه این است که چگونه میتوان از این فناوری در پسزمینه استفاده کرد – با پوشش دادههای بزرگ – برای تقویت آینده نحوه عملکرد این پلتفرمها. اگرچه دقیقاً مشخص نیست که چگونه به نظر می رسد، این پلتفرم ها احتمالاً می توانند از داده ها برای شخصی سازی تعاملات به روشی جامع تر، حتی با پیش بینی نیازهای کاربران، استفاده کامل کنند.
“من فکر می کنم پتانسیلی برای ما وجود دارد که از هر دوی اینها برای ایجاد تحول استفاده کنیم. اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. هنوز آموزش های زیادی در زمینه صدا و خروجی هایی وجود دارد که از برخی از هوش مصنوعی مولد می آید. مورتی گفت: ما به چیزهای زیادی توجه می کنیم.
آینده ای برای این فناوری وجود دارد – راب فرانسیس، مدیر ارشد فناوری آژانس مسافرتی آنلاین Booking.com، گفت که از آن مطمئن است. اما برای درک کامل پتانسیل آن باید منتظر بمانیم. در حالی که تبلیغات ممکن است در این مدت کمی از بین برود، شرکت های مسافرتی در حال سرمایه گذاری در این بازی طولانی هستند.
فرانسیس گفت، Booking.com در حال تحقیق داخلی است تا زمانی که این شرکت قابلیتهای هوش مصنوعی مولد را منتشر کند، این فناوری خوب و آماده باشد. Trip.com مستقر در سنگاپور نیز تحقیقات را انجام می دهد، اما کمی بیشتر به صورت عمومی، با انتشار یک ربات چت در وب سایت در ماه گذشته.
این پلتفرمهای رزرو برای مدتی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای سازماندهی دادهها و کمک به شخصیسازی استفاده میکنند. به عنوان مثال، پلتفرم Expedia هر سال بیش از 600 میلیارد پیشبینی هوش مصنوعی را پردازش میکند که توسط بیش از 70 پتابایت داده تامین میشود. کارشناسان انتظار دارند که هوش مصنوعی مولد این تلاش را چند قدم جلوتر ببرد.
در همین حال، Expedia در چند سال گذشته روی همگرایی پلتفرمهای خود در یک پشته فناوری مشترک کار کرده است تا بتواند راحتتر دادهها را بین برندها به اشتراک بگذارد.
ما حدود 80 درصد این تحول را به پایان رسانده ایم. بنابراین ما واقعاً شروع به دیدن باد و مزایای این دگرگونی عظیمی که در آن بودهایم، داریم.» مورتی گفت.
Orbitz و Uber Exec سابق به استارتاپ پلتفرم اجاره خودرو می پیوندند
بارنی هارفورد، مدیر سابق عملیات Uber و مدیر عامل Orbitz Worldwide، به هیئت مدیره یک شرکت اجاره خودرو نسل بعدی به نام Kyte پیوست.
از طریق این اپلیکیشن، مصرف کنندگان می توانند خودروهایی را برای استفاده روزانه، هفتگی یا ماهانه به آنها تحویل دهند. یک راننده اجیر ماشین را در زمان و مکانی که مشتری انتخاب می کند تحویل و تحویل می گیرد.
این استارتآپ در سال گذشته 60 میلیون دلار از سرمایهگذاری سهام رشد سری B را به مدت کوتاهی پس از دریافت 200 میلیون دلار سرمایهگذاری بدهی با پشتوانه دارایی از گلدمن ساکس و آرس، جذب کرد.
از آن زمان، این شرکت برای سه برابر کردن ناوگان خود و گسترش در بازارهای جدید و موجود در سطح جهانی تلاش کرده است. این شرکت به چند هزار خودرو در 14 شهر دسترسی دارد.
هارفورد در بیانیهای گفت: «مدل Kyte برای تحویل خودروها به مشتریان در زمان و مکانی که آنها میخواهند، بازگشایی مهمی است زیرا جامعه از مالکیت خودرو فردی به حملونقل به عنوان یک خدمات انتقال مییابد.
هولوگرام در میز جلو
اسکیفت اخیراً با مدیر عملیات CIC Hospitality مستقر در اسلو در مورد اینکه چرا این شرکت هولوگرامها را در میز جلوی هتلهای خود در اسکاندیناوی قرار میدهد، مصاحبه کرد. برنامه این است که کارگران خارج از محل کارهای اداری را انجام دهند و در صورتی که مهمان هتل نیاز به کمک شخصی داشته باشد، آماده خواهند بود تا به صورت هولوگرام ظاهر شوند.
اخبار سفر و تحقیقات و بینش منحصر به فرد هتل، هواپیمایی، و گردشگری را در Skift.com دریافت کنید.