Ailib.ir
  • کاربردهای هوش مصنوعی
    • Chatbots
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
    • OpenAI
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
هوش مصنوعی کاربردی، روندها و اخبار
  • کاربردهای هوش مصنوعی
    • Chatbots
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
    • OpenAI
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
وب سایت هوش مصنوعی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
Home کاربردهای هوش مصنوعی Chatbots

ChatGPT و شرکت های مد چینی – زمینه جدیدی از رقابت

مارس 11, 2023
در Chatbots, OpenAI
0 0
0
ChatGPT و شرکت های مد چینی – زمینه جدیدی از رقابت
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

روند توسعه فناوری جهانی تا حدودی غیرمنتظره آشکار شده است. سال گذشته دیوانگی در متاورس متمرکز بود، اما امسال تمرکز بر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است که توسط ChatGPT ارائه می شود.

آیا صنعت مد چین می تواند فشار این تغییر تکنولوژیکی مخرب را تحمل کند؟

بیشتر از WWD

به نظر می رسد عوامل موثر بر اقتصاد جهانی – از جمله اپیدمی کووید-19، تورم، افزایش نرخ بهره و درگیری های منطقه ای – در حال از بین رفتن هستند و فضایی را برای رقابت جدید دیگری که ناشی از اختلال فناوری در صنعت است، باقی می گذارد.

اخیراً تعدادی از پیش‌بینی‌های درآمد سال 2022 نشان می‌دهد که عملکرد کلی شرکت‌های پوشاک چینی کاهش قابل توجهی داشته است. تا زمان انتشار، 23 شرکت از 39 شرکت فهرست شده در بخش پوشاک گزارش زیان دادند، از جمله Metersbonwe، که انتظار می رود بیش از 700 میلیون رنمینبی یا 101 میلیون دلار در سال مالی 2022 بیش از 400 میلیون رنمینبی ضرر کند. 57.9 میلیون دلار، ضرر در سال قبل. انتظار می رود سود خالص Peace Bird نسبت به سال قبل 71 درصد کاهش یابد. به طور کلی، بخش پوشاک در سال 2022 با افزایش کمتر از حد انتظار در درآمدها و سود در نتیجه تنزیل، به شدت با چالش مواجه شد.

خبر خوب این است که بر اساس داده‌های کنونی، مصرف در سه ماهه اول سال 2023 بهبود یافته است. از ژانویه، همراه با بازگشت به ترافیک مشتریان آفلاین، فروش همچنان بهبود یافته است. همراه با سطح موجودی بهتر و فشار کمتر برای تنزیل، بازار انتظار یک «اثر کشنده مضاعف دیویس» را دارد که در آن سود هر سهم با پایین ماندن نسبت قیمت به درآمد افزایش خواهد یافت. در این زمان، کارآفرینان اغلب احساس ریسک قوی دارند، اما اضطراب آن‌ها نیز با احساس هیجان شدید ناشی از فرصت‌های تجاری بالقوه آمیخته است. آنها مشتاقند “زمان سه سال از دست رفته را پس بگیرند.”

ChatGPT و AIGC در بازار در نوسان کامل هستند. از یک سو، شرکت‌های فناوری چینی شروع به افزایش سرمایه‌گذاری خود در توسعه هوش مصنوعی کردند که نشان‌دهنده راه‌اندازی Ernie Bot توسط بایدو بود، در حالی که از سوی دیگر، پلتفرم‌های رسانه‌ای در چین نیز شروع به تلاش برای دسترسی به مدل زبان هوش مصنوعی کردند. در عین حال، صنعت مد بیشتر بر هوش مصنوعی تمرکز می کند. با حمایت از سیاست و سرمایه‌گذاری صنعتی، انتظار می‌رود که شرکت‌های فن‌آوری مد زودتر شروع به کار کنند و وارد مسیر سریع توسعه شوند.

عصر الگوریتم در راه است، اگر هنوز فرا نرسیده باشد. هنگامی که AIGC در صنایع متن، صدا، ویدئو/زنده، بازی و سایر صنایع وارد می شود، چه تاثیری بر بخش مد خواهد داشت؟

با تغییر توجه از فراجهان به هوش مصنوعی، آیا روند فناوری مد تغییر کرده است؟

مانند متا و مایکروسافت، شرکت‌های فناوری در چین نیز به تدریج استراتژی «تغییر از متا به هوش مصنوعی» را اجرا می‌کنند که بر نیروی کار آنها تأثیر می‌گذارد. در ماه فوریه، PICO، برند واقعیت مجازی متعلق به Byte Dance، 15 درصد از کارکنان خود یا 300 نفر را کاهش داد، در حالی که Tencent تمام موقعیت های فوق العاده XR (واقعیت توسعه یافته) خود را حذف کرد.

در مصاحبه با WWD، سخنگوی بایدو، غول موتور جستجو که قبلاً پلتفرم متاورس Xirang را راه‌اندازی کرده بود، گفت: «در حالی که نسبت به متاورس خوش‌بین هستیم، مهم است که این واقعیت را تشخیص دهیم که آنچه ارائه می‌دهد هنوز در آن است. دوران نوزادی». در همان زمان، بخش خواهر دیگری از تیم غیر Xirang بایدو آزمایش داخلی یک محصول هوش مصنوعی مشابه ChatGPT را در ماه مارس تکمیل خواهد کرد.[to] با این “تغییر نسلی در جستجو” با وضعیتی از بالاترین سطح آمادگی روبرو شوید.”

همانطور که دستگاه‌های پوشیدنی AR/VR وارد دوره‌ای از آرامش می‌شوند، جزر و مد متاورس فروکش نکرده است و حتی در فضاهای خرده‌فروشی آفلاین نیز در حال فراگیری است. وقتی اپیزود “باد از لویانگ” که توسط iQiyi از رمان ما بویونگ اقتباس شده است، پخش شد، دیوانگی تماشاگران را برانگیخت. و تجربه VR بر اساس این تولید IP به همین نام کار می کند که پس از یک سال آماده سازی به صورت آفلاین راه اندازی شد. از «اتاق مخفی»، «اجرای زنده» تا تجربه واقعیت مجازی، به اولین پروژه سرگرمی تعاملی بین‌بعدی VR Omni در جهان تبدیل شد و «فضای سلسله تانگ» را در منطقه خرید محبوب شانگهای میدان فردا ایجاد کرد.

اولین پروژه سرگرمی تعاملی بین بعدی VR Omni-sensory جهان،

اولین پروژه سرگرمی تعاملی بین بعدی VR Omni-sensory جهان، “باد از لویانگ”. عکس محترمانه

در مجتمع خرده فروشی که با یک تجربه VR بسیار فراگیر و تعاملی ملاقات می کند، روایت بازاریابی خرده فروشی مد آینده تغییر خواهد کرد.

اما فراتر از خرده فروشی، آیا AIGC می تواند به یک نیروی اصلی در طراحی مد نیز تبدیل شود؟

در حالی که AR/VR تکامل تعامل انسان و رایانه از دو بعد به سه بعد است، AIGC پتانسیل تغییرات مخرب در بهره‌وری را نشان می‌دهد. هر دو فن‌آوری کلیدی هستند که توسعه متاورس را تشکیل می‌دهند.

هوش مصنوعی که نیروی کار، سرمایه و فناوری را با هم ادغام می کند، در حال تولد صنایع جدید است. به عنوان مثال، زمانی که هوش و دیجیتالی شدن در مورد بت های مجازی اعمال شد، افراد مجازی بودند که می توانستند فکر کنند. زمانی که هوش مصنوعی وارد کارخانه‌های پوشاک متوسط ​​و بزرگ شد، از تجربه مدیریت زنجیره تامین و مفاهیم تولید ناب برندها و کارخانه‌های بزرگ استفاده کرد تا تخصیص منابع در سطح کارخانه را اجرا کند و برنامه‌ریزی بهینه تولید و زمان‌بندی را تحت محدودیت‌های زمان تحویل، پرسنل محاسبه کند. مهارت‌ها، تجهیزات، فرآیندها، تیم‌ها و غیره. این امکان اجرای حالت تولید «سفارش‌های کوچک با زمان گردش کوتاه‌تر» را فراهم کرد، که سریع‌تر از چرخه تولید پوشاک سنتی است، و «حذف انبار» بیشتر را ممکن کرد.

اکنون هوش مصنوعی موج جدیدی از تغییرات را در صنعت مد چین آغاز کرده است.

این فناوری نه تنها قادر به تقلید از توانایی مهندسان فرآیند در تجزیه و تحلیل طرح‌ها، توانایی رهبران خط مونتاژ برای تخصیص فرآیندها، توانایی محاسبه مواد و ترتیب فرآیندهای ثانویه در اتاق برش است، بلکه می‌تواند به یک منبع ایده های طراحی با فناوری AIGC. بنابراین، ChatGPT توجه طراحان مد را بسیار بیشتر از نقاشی‌های سال گذشته که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده بود، به خود جلب می‌کند که باعث ایجاد بحث بین هوش مصنوعی و هنرمندان در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شد.

ژائو شیجیان (تینا ژائو)، مربی آزمایشگاه JALAB از دانشگاه تونگجی و یکی از بنیانگذاران پلتفرم طراح جواهر UNI، از فناوری هوش مصنوعی برای کمک به طوفان مغزی مراحل مورد نیاز برای جمع‌آوری کلاژها استفاده می‌کند. او معتقد است که برخی از محاسبات مربوط به ارگونومی توسط هوش مصنوعی باید دقیق باشند، بنابراین هوش مصنوعی برای طراحی‌های کاربردی و راحت‌تر از مدهای پیشرفته مناسب است.

یو یی‌منگ، طراح مد میان رشته‌ای و مدرس مد در آکادمی هنرهای زیبای مرکزی، دانش‌آموزان خود را در سال 2021 در کمپ آموزشی هوش مصنوعی DeeCamp شرکت کرد، “طراحی لباس مبتنی بر گفت‌وگوی هوش مصنوعی” را امتحان کرد و برای تکمیل یک طرح خلاقانه با یکدیگر همکاری کرد. پروژه ای به نام “AICL” (آزمایشگاه پوشاک هوش مصنوعی). مرحله نهایی برنامه مفهومی با یک اپلیکیشن تکمیل می‌شود که به کاربران این فرصت را می‌دهد تا لباس‌هایی را با استفاده از الگوهای گفتگوی تولید شده توسط هوش مصنوعی طراحی کنند. الگوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی و الگوهای انتخاب شده توسط انسان سپس به یک کتابخانه منابع از پیش تعریف شده اعمال می‌شوند و برای تولید به کارخانه تحویل داده می‌شوند، بنابراین کاوشی در مورد مدل کاری “AI + انسان” در طراحی پوشاک آغاز می‌شود. او اکنون فناوری هوش مصنوعی را به عنوان ابزار طراحی در دوره هایی که تدریس می کند معرفی کرده است.

ناظران در آکادمی چین و صنعت مد نیز به دیدگاه اقتصاددان ژو جیامینگ اشاره می‌کنند: برنامه‌هایی مانند ChatGPT انسان‌ها را وادار و وادار می‌کنند که فرآیندهای فکری خود را تکامل دهند. در دنیای امروز که اطلاعات با سرعتی تصاعدی در حال توسعه و انفجار است، درک و پردازش مقادیر زیادی از اطلاعات در طول عمر محدود برای انسان دشوار است. بنابراین بزرگترین کمک هوش مصنوعی کمک به انسان در پردازش مقادیر زیادی از اطلاعات خواهد بود.

در چین، اگرچه سینماهای شلوغ و مکان های دیدنی در طول سال نو چینی نشان دهنده اشتیاق مردم برای بازگشت به زندگی عادی است، اما بهبود صنعت یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. در مواجهه با عدم قطعیت بیشتر، نحوه افزایش اعتماد مصرف کننده همچنان یک مشکل باقی مانده است. در این مرحله، اعتقاد بر این است که AIGC، به عنوان نماینده فناوری هوش مصنوعی، در آینده بلندمدت سود بیشتری نسبت به ضرر خواهد داشت. به هر حال، بازگشت مصرف کننده نشان داده است که تمایز و شخصی سازی بیش از پیش مهم است و روایت بازاریابی و تولید محصول با توانایی فنی را مطلوب تر می کند.

متاورس، که پیش بینی می شود به طور بالقوه شکل اجتماعی نهایی آینده باشد، نیاز به دید بلندمدت دارد و بسیار دشوارتر از AIGC خواهد بود. علاوه بر این، متاورس و AIGC دو فناوری مجزا و انحصاری نیستند. در مقایسه با متاورس محبوب سال گذشته، مارک های مد چینی در حال حاضر مزایای AIGC را در کمک به حل مشکلات بهره وری می بینند.

اگرچه موج جهانی اخراج‌ها هنوز در چین فرود نیامده است، توانایی هوش مصنوعی برای خلاصه‌سازی، ایجاد و کمک به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا در هزینه‌های نیروی کار صرفه‌جویی زیادی کرده و خلاقیت کاربران را گسترش دهند. این یک دریچه طلایی برای شرکت‌های مد و متخصصان مد است تا از فناوری هوش مصنوعی برای تقویت خلاقیت «انسانی»، کشف پتانسیل «انسانی» و افزایش رقابت اصلی استفاده کنند.

یادداشت سردبیر: China Insight یک ویژگی تکرارشونده توسط نشریه خواهر WWD WWD China است که روندهای کلیدی در بازار چین را بررسی می‌کند.

بهترین WWD

برای مطالعه کامل مقاله اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: chat gptChatGPT
نوشته قبلی

Instacart برای اضافه کردن ربات ChatGPT به برنامه خود

نوشته‌ی بعدی

ChatGPT: کارشناسان UM می توانند چت ربات های هوش مصنوعی، دسترسی، تأثیر، نگرانی ها، پتانسیل های آن ها را مورد بحث قرار دهند

نوشته‌ی بعدی
ChatGPT: کارشناسان UM می توانند چت ربات های هوش مصنوعی، دسترسی، تأثیر، نگرانی ها، پتانسیل های آن ها را مورد بحث قرار دهند

ChatGPT: کارشناسان UM می توانند چت ربات های هوش مصنوعی، دسترسی، تأثیر، نگرانی ها، پتانسیل های آن ها را مورد بحث قرار دهند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You might also like

آیا ابزار هوش مصنوعی چین به همان اندازه خوب به نظر می رسد؟

آیا ابزار هوش مصنوعی چین به همان اندازه خوب به نظر می رسد؟

آگوست 5, 2025
Nvidia به عنوان برنامه AI چینی Deepseek بازارهای ایالات متحده را به اشتراک می گذارد

Nvidia به عنوان برنامه AI چینی Deepseek بازارهای ایالات متحده را به اشتراک می گذارد

آگوست 5, 2025
Tencent مدلهای هوش مصنوعی Hunyuan-Source همه کاره را منتشر می کند

Tencent مدلهای هوش مصنوعی Hunyuan-Source همه کاره را منتشر می کند

آگوست 4, 2025
Deepseek AI لرزه های آمریکایی را لرزاند و فرضیات را بالا می برد

Deepseek AI لرزه های آمریکایی را لرزاند و فرضیات را بالا می برد

آگوست 4, 2025
Nvidia و Microsoft پس از شوک برنامه Deepseek AI ثابت به اشتراک می گذارند

Nvidia و Microsoft پس از شوک برنامه Deepseek AI ثابت به اشتراک می گذارند

آگوست 3, 2025
چرا کارمندان AI را به کار خود قاچاق می کنند

چرا کارمندان AI را به کار خود قاچاق می کنند

آگوست 3, 2025

AiLib

هوش مصنوعی وارد عصر جدیدی شده است. قابلیت‌های اخیر آن موجب حیرت همگان شده است. در این حیرت جذاب در کنارتان هستیم.

دسته‌ها

  • Chatbots
  • OpenAI
  • Uncategorized
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
  • کاربردهای هوش مصنوعی

برچسب‌ها

ChatGPT chat gpt
  • کاربردهای هوش مصنوعی
  • شرکت‌های هوش مصنوعی

© 2023 AiLib.ir - هوش مصنوعی کاربردی، روندها و اخبار

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • کاربردهای هوش مصنوعی
    • Chatbots
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
    • OpenAI

© 2023 AiLib.ir - هوش مصنوعی کاربردی، روندها و اخبار