نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
ChatGPT می تواند امتحانات مدرسه حقوق را قبول کند، مقاله بنویسد و احتمالاً به تقلب در کلاس کمک کند. قدرت هوش مصنوعی به سرعت در حال تکامل است که سرفصل های بیشتری در مورد کارهای بعدی (و مشکلاتی که می تواند در نتیجه ایجاد شود) منتشر می شود.
بحث و جدل پیرامون ChatGPT به ما چه می گوید، و بعد از اینکه غول های فناوری مانند مایکروسافت میلیاردها سرمایه جدید به ارمغان می آورند، چه اتفاقی می افتد؟
جایی که هوش مصنوعی در حال حاضر ایستاده است
توانایی ChatGPT برای قبولی در امتحانات دانشکده حقوق نشان دهنده قدرت هوش مصنوعی است. این یک پیشرفت هیجان انگیز برای محققان و شرکت های فناوری است زیرا نشان می دهد که هوش مصنوعی می تواند مفاهیم را تفسیر کند، تفاوت های ظریف زبان را درک کند و پاسخ های دقیقی ارائه دهد. این می تواند چندین فرصت را برای برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی در صنایع مختلف، از مراقبت های بهداشتی و مالی گرفته تا استارت آپ ها، باز کند.
در حالی که دستاورد ChatGPT چشمگیر است، یک محدودیت قابل توجه در فناوری هوش مصنوعی فعلی را برجسته می کند: هنوز هم انسان ها را ملزم می کند که ورودی ها را ارائه دهند و خروجی ها را قبل از استفاده در دنیای واقعی بررسی کنند.
به عنوان مثال، در حالی که ChatGPT به تنهایی قادر به قبولی در آزمون دانشکده حقوق بود، به تنهایی قادر به پاسخگویی صحیح به همه سؤالات نبود. برای استفاده و دستیابی به امتیاز بالاتر، انسان ها باید پاسخ ها را قبل از ارسال بررسی و ویرایش کنند.
مربوط: 3 روند بزرگ هوش مصنوعی (AI) در سال 2023
آنچه که بحث ChatGPT اکنون به ما می گوید
بحث و جدل پیرامون ChatGPT نمونه ای از ایمان نابجا به قدرت هوش مصنوعی است. این فناوری به طور مداوم فناوری و بسیاری از صنایع را برای سالهای آینده مختل خواهد کرد. بهبود مییابد، کارها را ساده میکند، محتوا را سریعتر مینویسد و کار ما را برای همیشه تغییر میدهد. کاری که انجام نخواهد داد جایگزینی تجربه و ارتباط انسانی است. نمی تواند از دانش و درک انسانی برای فکر کردن از طریق تصمیمات و استراتژی ها استفاده کند (به هر حال هنوز نه).
ChatGPT از هوش مصنوعی برای رمزگشایی موضوعات پیچیده استفاده می کند، اما در مورد استراتژی کوتاهی می کند. این به سادگی نمی تواند همان تفکر و مراقبت را به عنوان یک استراتژی خوب ارائه دهد. این بدان معنا نیست که فناوری هوش مصنوعی کاربردهای قدرتمندی ندارد، اما کاربردهای آن محدود است و نباید به ما برای بیان بهترین روش برای نزدیک شدن به سناریوهای آینده در هر موقعیتی به آن اعتماد کرد.
OpenAI به طرز درخشانی ChatGPT را برای جمعآوری دادهها از محتوای موجود و در دسترس، عمدتاً از Google، توسعه داد. اما همانطور که جستجوی گوگل ابتدا محتوایی با بهترین SEO تولید می کند، ChatGPT داده هایی را که فکر می کند مرتبط ترین هستند اما لزوما بهترین تطابق را ندارند، جمع آوری می کند. در حرکت رو به جلو، باید به خاطر داشته باشیم که حتی اگر فناوری هوش مصنوعی به ما کمک کند تا پاسخهای سریعتری دریافت کنیم، استراتژیهای صحیح همیشه برای تصمیمگیری و اقدام بهتر ضروری هستند.
ChatGPT تنها با تکیه بر یادگیری ماشینی به ما یادآوری کرده است که هوش مصنوعی نمی تواند تمام مشکلاتی که کارآفرینان با آن روبرو هستند را حل کند. برای پیشبینی و پاسخ به شرایط متغیر بازار و پاسخگویی به سؤالاتی که پاسخهای فرمولی را نمیدهند، انعطافپذیری لازم است.
مربوط: چگونه کسب و کارها از هوش مصنوعی برای افزایش درآمد استفاده می کنند
علاوه بر این، هوش مصنوعی باید با تصمیم گیرندگان با تجربه که تفاوت های ظریف هر موقعیت را درک می کنند و می توانند اقدامات مربوطه را انجام دهند، استفاده شود. ما باید به دقت مشکلاتی را در نظر بگیریم که در آن هوش مصنوعی کوتاه میآید و در عوض تصمیمگیری را در اختیار متخصصان انسانی قرار میدهد.
این مناقشه بر اهمیت دانش بشری برای تصمیم گیری آگاهانه تأکید می کند و نشان می دهد که هر چقدر هم که فناوری پیشرفته شود، هرگز جایگزین قضاوت خوب نخواهد شد.
مربوط: چگونه از هوش مصنوعی در روابط عمومی استفاده کنیم؟
بعدش چی؟
از آنجایی که غول های فناوری مانند مایکروسافت سرمایه گذاری های هنگفتی در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی انجام می دهند، شاهد پیشرفت های بیشتری در زمینه هوش مصنوعی خواهیم بود. با این حال، همانطور که با این پیشرفتها پیش میرویم، باید هم مزایا و هم معایب بالقوه استفاده از این فناوری را در نظر بگیریم – بهویژه در مورد ملاحظات اخلاقی مانند نگرانیهای حفظ حریم خصوصی یا فرآیندهای تصمیمگیری خودکار.
بحث و جدل پیرامون ChatGPT به کارآفرینان مشتاق میگوید که داشتن یک استراتژی مناسب برای رشد و مقیاس بسیار مهم است. شیفته شدن با وعده محتوای خودکار آسان است، اما بدون برنامه ای برای دستیابی موثر و جذب مخاطبان ایده آل، تأثیر زیادی نخواهد داشت.
استراتژی صدا در هنگام اجرای ChatGPT یا سایر مواردی که از مایکروسافت و متا دنبال می شوند چگونه به نظر می رسد؟
- اول، استراتژی با پرسیدن سوال از خود و تیمتان شروع می شود. چه چیزی می توانیم تولید کنیم که منحصر به برند، پیشنهادات و مخاطبان ما باشد؟ ما چه محتوایی داریم که فقط من را متمایز می کند و هیچ کس دیگری آن را ندارد؟ اگر قادر به پاسخگویی نیستید، وقت آن است که داستان برند خود را تعریف کنید.
- با محتوای اصلی برند شما، چگونه با مخاطب مورد نظر ارتباط برقرار می کند؟ آیا راههای بهتر یا مستقیمتری برای سادهسازی آن محتوا وجود دارد تا مخاطبان شما را بیشتر درگیر کند؟ باز هم به این فکر کنید که چگونه می توان بدون هوش مصنوعی این کار را تکمیل و پیاده سازی کرد.
- ChatGPT آخرین بار است، نه اول. از این فناوری برای بهبود آنچه که نام تجاری شما قبلاً در اختیار دارد و در بازار نمایندگی می کند، استفاده کنید. یک استراتژی برند را بر اساس آنچه متعلق به آن است توسعه دهید، آن پیام را به مخاطبان مناسب منتقل کنید و تنها پس از آن از هوش مصنوعی برای ساختن آن پایه استفاده کنید.
کارآفرینی موفق به چیزی بیش از تمرکز بر ChatGPT، AI یا سایر فناوری ها نیاز دارد. برنامه ریزی، تحقیق و ماندن مداوم در دوره، اصول اساسی هستند که ابتدا باید ایجاد شوند. ChatGPT می تواند ابزاری حیاتی برای تقویت این اصول اولیه در هنگام ایجاد باشد. ChatGPT میتواند کارهای روزمره را به سرعت و به آسانی انجام دهد، و کارآفرینان را آزاد میکند تا روی سایر زمینههای کسب و کار خود تمرکز کنند، در حالی که ChatGPT تکالیف خستهکننده و در عین حال ضروری را به تنهایی انجام میدهد. ChatGPT نباید جایگزین اصول اصلی شود، بلکه باید با فراهم کردن زمان لازم برای کارآفرینان برای ایجاد یک سرمایه گذاری موفق، آنها را تکمیل کند.