با ظهور برنامههای هوش مصنوعی مانند ChatGPT، برخی از معلمان نگران سرقت ادبی و تقلب در بین دانشآموزان هستند و برخی از مناطق مدرسه را به ممنوعیت آنها سوق میدهد.
معلمان دیگری مانند دانی پیرسی، که به دانشآموزان کلاس پنجم در لکسینگتون، کنتاکی آموزش میدهد، رویکرد متفاوتی در پیش گرفتهاند و به ابزار آنلاین برای کمک در کلاس درس روی میآورند.
“مانند هر معلم دیگری، من این نگرانی را داشتم. آیا این چیزی است که دانشآموزان فقط برای تقلب از آن استفاده میکنند؟ بنابراین شروع کردم به این فکر کردن که “خوب، هوش مصنوعی – هوش مصنوعی – چه نقشی در در کلاس درس؟» پیرسی، معلم سال کنتاکی 2021، به «صبح بخیر آمریکا» گفت. و هر چه بیشتر در مورد آن فکر می کردم، متوجه شدم که در مقایسه با چیزهای منفی که می توانند در کلاس درس به وجود بیایند، چیزهای خوبی از طریق هوش مصنوعی حاصل می شود.
ChatGPT، مخفف Chat Generative Pre-Trained Transformer، به یک سرویس چت بات آنلاین اشاره دارد که توسط شرکت هوش مصنوعی OpenAI توسعه یافته است. کاربران می توانند سوالات و پرس و جوهای پیچیده را مانند یک موتور جستجو تایپ کنند و از برنامه کامپیوتری بخواهند که پاسخ، اطلاعات و حتی شعر تولید کند.
بیشتر: ChatGPT چیست؟
پیرسی تصمیم گرفت ChatGPT را امتحان کند و اکنون از ربات چت برای ایجاد دستورات و تمرینها برای دانشآموزان استفاده میکند. به عنوان مثال، پیرسی از “GMA” در کلاس درس خود استقبال کرد و نشان داد که چگونه از ChatGPT برای ایجاد پاراگراف هایی استفاده می کند که سپس در یک تمرین دستور زبان با دانش آموزان استفاده می کند و از آنها می خواهد تعیین کنند که آیا متن توسط ChatGPT نوشته شده است یا همکلاسی های آنها. او همچنین از ChatGPT برای تولید نمایشنامههای شخصیسازی شده استفاده کرده است که سپس آنها را به تمرینهای خواندن برای دانشآموزان تبدیل کرد.
این معلم کهنه کار گفت که ChatGPT مزایای خود را دارد و به جلب علاقه و خلاقیت دانش آموزان نیز کمک کرده است.
“نکته مهمی که در 17 سال گذشته به عنوان معلم به دنبال آن بوده ام این است که چه چیزهایی را می توانم در درس هایم بیاورم که دانش آموزانم را به خلاقیت ترغیب می کند. با هوش مصنوعی، با ChatGPT، من همیشه به دنبال راهی بوده ام که من میتوانم از این ابزار برای الهام بخشیدن به دانشآموزانم برای تبدیل شدن به دانشآموزان بهتر و تسلط بر محتوا استفاده کنم.»
برخی از دانشآموزان پیرسی میگویند که فکر میکنند ChatGPT اینجاست و آماده پذیرش این ابزار هستند.
ایزابلا ویتیس، دانشآموز کلاس پنجم به «GMA» گفت: «اگر به گسترش آن ادامه دهد، اساساً برای کاری که این نسل در حال حاضر انجام میدهند، معمول است.»
کالب رابرتز، یکی از دانشآموزان کلاس پنجم، افزود: «اگر هوش مصنوعی را ایمن نگه دارید، واقعاً مفید خواهد بود».
بیشتر: برخی از مدارس این ابزار هوش مصنوعی را ممنوع می کنند
در سراسر کشور در اورگان، توبین و چری شیلدز به دبیرستان ها و دانش آموزان کالج آموزش می دهند و همچنین از ChatGPT در آموزش خود استفاده می کنند.
توبین شیلدز به GMA گفت: «این سیستم آموزشی ما را دقیقتر میکند و آن را جالبتر، در دسترستر و خلاقتر میکند، جایی که من فکر میکنم بسیاری از مربیان فکر میکنند برعکس عمل میکند.»
چری شیلدز اخیراً مقاله ای نظری برای «هفته آموزش» نوشته و از استفاده از ابزار هوش مصنوعی دفاع کرده است.
او به “GMA” گفت: “من فکر می کنم کارفرمایان در آینده از کارمندان می خواهند که با هوش مصنوعی کار کنند.” اگر میخواهیم دانشآموزانمان در محل کار کارآمد باشند، این فقط یک مهارت زندگی است که باید آن را ادامه دهیم.»
برخی از مدارس، معلمان نگرانی خود را در مورد ChatGPT ابراز می کنند
یکی از ویژگیهای ChatGPT و سایر سرویسهای مشابه، توانایی آن در ارائه پاسخها و انجام کارهای ساده است – برای مثال، پیشنویس ایمیل یا طرح کلی در چند ثانیه – اما این قابلیت استفاده و فاکتور راحتی، برخی از معلمان را که میگویند هوش مصنوعی نگران میکند. فناوری می تواند منجر به تقلب بیشتر در بین دانش آموزان شود.
رندی وینگارتن، رئیس فدراسیون معلمان آمریکا، یکی از بزرگترین اتحادیه های معلمان در این کشور، قبلا به “GMA” گفته بود که نگران افزایش ابزارهای ChatGPT و هوش مصنوعی در مدارس است.
وینگارتن گفت: “این ترسناک است زیرا به عنوان معلم مدرسه، ما می خواهیم بچه ها در پاراگراف های کامل بنویسند اما می خواهیم کار اصلی آنها باشد.”
برخی قبلاً تلاش کرده اند استفاده از ChatGPT را در مدارس، از جمله مناطق مدارس دولتی در شهر نیویورک و لس آنجلس، محدود کنند.
در همین حال، مدارس دولتی سیاتل، ChatGPT را در ماه دسامبر ممنوع کردند، اما بعداً دوره را تغییر دادند و به معلمان اجازه دادند از ChatGPT به عنوان یک ابزار آموزشی استفاده کنند.
تیم رابینسون، سخنگوی منطقه در اواخر ژانویه به آسوشیتدپرس گفت: “ما نمی توانیم آن را نادیده بگیریم.”
رابینسون در اوایل ژانویه در صحبت با Axios گفته بود که منطقه نگران است که دانشآموزان بتوانند با استفاده از سیستم هوش مصنوعی پاسخها و محتوا تولید کنند نه اینکه خودشان به چیزها فکر کنند. او در آن زمان گفت: «فکر اصیل و کار اصیل مورد نیاز دانشآموزان است و نگرانی اینجاست که سایتهایی از این دست بتوانند محتوایی تولید کنند که اصل نباشد.