- هوش مصنوعی مولد و ابزارهایی مانند ChatGPT به رونق منجر شده است زیرا شرکت های بزرگ فناوری و استارت آپ ها به طور یکسان برای ادغام آن در محصولات خود رقابت می کنند.
- یکی از برنامه های امیدوارکننده ای که می تواند در آینده نزدیک تجاری شود، استفاده از قدرت چت بات برای نوشتن سریع و خودکارسازی ایمیل ها با کمی شخصی سازی است.
- مایکروسافت و Salesforce این هفته محصولات جدیدی را با همین ویژگی معرفی کردند.
جاکوب پورزیکی | نورعکس | گتی ایماژ
رباتهای چت هوش مصنوعی در حال حاضر برای ارسال ایمیلهای سفارشی استفاده میشوند. این نشان می دهد که چگونه هوش مصنوعی مانند ChatGPT ممکن است به زودی نقش مهمی در تجارت ایفا کند، با شرکت هایی مانند Salesforce و مایکروسافت شروع به ارائه یکپارچگی شدیدتر بین چت بات و نرم افزار خود کردند.
اخیراً Tiktok ویروسی نشان داد که چگونه می توان از ChatGPT ادغام شده با Google Sheets برای نوشتن ده پیام سفارشی LinkedIn برای مدیرانی که درخواست ملاقات دارند، استفاده کرد. این شرکتهای بالقوه مختلف در یک صنعت و مدیران عامل آنها را شناسایی کرد و یادداشتهای ارتباطی متفاوتی برای هر یک از آنها ایجاد کرد، از جمله یک سوال منحصر به فرد برای پرسیدن.
“من فکر می کنم ما در نقطه عطف بسیار جالبی هستیم که چگونه در آینده در زندگی روزمره خود از هوش مصنوعی استفاده خواهیم کرد که حتی شش ماه پیش، قبل از اینکه ChatGPT به راحتی در دسترس باشد، به راحتی قابل دسترسی نبود. الکس کلوفاس، خالقی که ویدیوهای متمرکز بر کار در صنعت فناوری می سازد، گفت.
این ویدئو – و پستهای ویروسی قبلی که تکنیکهای مشابهی را نشان میداد – به وضوح با ۲.۵ میلیون بازدید و تعداد زیادی کامنت که نحوه عملکرد آن را میپرسیدند، اعصاب را تحت تأثیر قرار داد.
هوش مصنوعی و ابزارهای مولد با استفاده از تکنیکهای مدل زبان بزرگ (LLM) مانند ChatGPT باعث رونق شرکتهای بزرگ فناوری و استارتآپها برای ادغام نرمافزارهایی شده است که قادر به تولید محتوایی است که شبیه چیزی است که یک انسان مینویسد.
تعداد کمی از محصولات مبتنی بر LLM در واقع درآمد کسب می کنند. مایکروسافت و گوگل در حال کار برای ادغام چت ربات های سطح بعدی در موتورهای جستجو هستند. شرکت ها در حال کار روی استفاده از این ربات ها برای نوشتن کپی بازاریابی یا کد کامپیوتری هستند.
یک برنامه به خصوص امیدوارکننده وجود دارد که می تواند در آینده نزدیک تجاری شود: استفاده از قدرت چت بات برای نوشتن سریع و خودکار کردن ایمیل ها با کمی شخصی سازی، شاید برای فروش، بازاریابی یا شبکه های شخصی. مایکروسافت و Salesforce این هفته محصولات جدیدی را با همین ویژگی معرفی کردند.
تحلیلگران مالی در Credit Suisse چندین بار در یادداشتی در اوایل این ماه به تولید ایمیل به عنوان استفاده ملموس و کوتاه مدت برای این فناوری اشاره کردند. تحلیلگران تخمین زدند که ویژگیهای فروش هوش مصنوعی مایکروسافت به تازگی اعلام شده میتواند به آن کمک کند تا سهم بازار را به خود اختصاص دهد و به طور بالقوه بیش از ۷۶۸ میلیون دلار درآمد سالانه به آن اضافه کند.
روز سه شنبه، Salesforce محصول LLM خود به نام EinsteinGPT را معرفی کرد که از مدل OpenAI ChatGPT استفاده می کند. میتواند بهطور خودکار ایمیلهای بازاریابی بنویسد – یک ادغام منطقی، زیرا محصول اصلی Salesforce یک برنامه وب است که تعداد دفعات تماس فروشندگان را پیگیری میکند.
در روز سهشنبه، مدیرعامل Salesforce، مارک بنیوف، در توییتی، نرمافزار را به نمایش گذاشت و از آن برای شناسایی دو مخاطب در یک شرکت استفاده کرد، سپس بهطور خودکار یک ایمیل یک جملهای ایجاد کرد که سعی میکرد یک جلسه ترتیب دهد. در نسخه ی نمایشی، EinsteinGPT پس از اینکه کاربر به نرم افزار گفت که نرم افزار کمتر رسمی باشد، ایمیل اطلاع رسانی سرد را کاهش داد.
Salesforce هنوز قیمتی را برای این ابزار تعیین نکرده است، اما گفته است که اکنون در حال آزمایش با مشتریان آزمایشی است.
مایکروسافت روز دوشنبه اعلام کرد که هوش مصنوعی مولد مبتنی بر ChatGPT را در مجموعه ای از ابزارهای تجاری به نام CoPilot ادغام خواهد کرد. یکی از ویژگی های اصلی آن استفاده از هوش مصنوعی برای تولید ایمیل است.
در یک ویدیوی نمایشی، مایکروسافت ویژگی یکپارچه شده در صندوق پستی Outlook را نشان داد و نمونههایی از استفاده از آن برای پاسخ به درخواست پیشنهاد یا پیشنهاد زمان ملاقات با مشتری ارائه کرد.
در مثال، یک ایمیل ورودی میخواست یک معامله فروش بالقوه را پیگیری کند، و ویژگی مایکروسافت چهار پاسخ پیشنویس مختلف را ارائه میکرد، از جمله یکی که تخفیف ارائه میکرد و دیگری که یک نگرانی را برطرف میکرد.
مایکروسافت می گوید که ایمیل نویس هوش مصنوعی آن می تواند زمینه مهمی را از رشته ایمیل بگیرد، مانند قیمتی که قبلاً در مورد آن صحبت شد، و آن را در پاسخی که توسط هوش مصنوعی تهیه شده است، بچسباند. در مثال ارائه شده توسط مایکروسافت، کاربر پیش نویس هوش مصنوعی را می گیرد و قبل از ارسال آن را ویرایش می کند.
این شرکت روز دوشنبه گفت که ویژگی مایکروسافت در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا است، اما در تاریخ 15 مارس برای مشتریان ویژگی Viva Sales مایکروسافت منتشر خواهد شد.
برخی از استارتآپها حتی به توسعه هوش مصنوعی سفارشیشدهای آموزش دادهاند که میتواند به پیامها به همان شیوهای که صاحب آنها پاسخ میدهد، با تجزیه و تحلیل ایمیلهای قبلی و تعاملات متنی کاربر و ادغام آن در یک مدل هوش مصنوعی شخصیسازی شده، آموزش داده است.
سومان کانوگانتی، بنیانگذار personal.ai، یک ربات چت، گفت: “مزایای این کار افرادی است که می خواهند با شما در جایی ارتباط برقرار کنند که شما وقت ندارید به آنها برگردید، جایی که زمانی برای ارائه ذهن خود ندارید.” در حال حاضر در حالت بتا در این سناریوها، میتوانید انتخاب کنید که هوش مصنوعی به شما در حالت کمک خلبان یا پیشنهاد کمک کند [automatic] پاسخ به آنها در حالت خلبان خودکار.”
برخی نگران هستند که از توانایی تولید متن ایمیل برای ارسال هرزنامه به افراد سوء استفاده شود و از چت بات ها برای فیش کردن رمزهای عبور خصوصی افراد استفاده شود.
تحلیلگران JPMorgan در یادداشتی در این ماه که صنعت هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار داد، نوشتند: «ما میتوانیم پیامهای هدفمند و هرزنامههایی را ببینیم که از ایمیلهای اختصاصی قابل تشخیص نیستند.
ChatGPT همچنین مستعد “توهم کردن” یا ساختن چیزهایی است. این فقط پیش بینی می کند که کلمه بعدی یا بخشی از یک عبارت بر اساس آمار چه چیزی باید باشد، و نمی داند که آیا درست است یا نه.
مایکروسافت در اطلاعیه خود اعلام کرد که از داده های نرم افزار خود برای ثابت کردن پاسخ ها در حقایق استفاده می کند و یک دکمه شست پایین دارد تا کاربران بتوانند به ربات بگویند که پاسخ مفید نبوده است. این به آموزش مدل کمک می کند تا از اشتباه مشابه در آینده جلوگیری کند. یکی از مدیران Salesforce قبلاً به CNBC گفته بود که بدون به خطر انداختن رویکرد مسئولانه و اخلاقی، با حداکثر سرعت ممکن حرکت می کند.
اما محدودیتهای ChatGPT در ویدیوی ویروسی TikTok به وضوح قابل مشاهده بود. در حالی که برخی از توصیهها درست بودند، چند نفر از مدیران عامل ChatGPT که برای اطلاعرسانی توصیه میشوند، یا مدیران عامل سابق بودهاند یا در حال حاضر یکی از مدیران اجرایی شرکت نیستند. در حالی که متن برای گسترش سرد مناسب به نظر می رسید، هنوز هم احتمالاً نیاز به یک انسان دارد که مطمئن شود همه چیز واقعاً درست است.
کلوفلاس گفت: «من فکر میکنم هر کسی که از این فناوری استفاده میکند، به همان اندازه که نوپا است، باید این کار را انجام دهد. او در نهایت یادداشت های ایجاد شده توسط ChatGPT را ارسال نکرد زیرا در حال حاضر به دنبال کار نیست.
اما او هنوز در مورد استفاده از ChatGPT برای کمک به او در ساخت TikToks و سایر محتواها برای رسانه های اجتماعی هیجان زده است. آخرین برنامه او استفاده از ChatGPT برای تولید زیرنویس های TikTok مملو از کلمات کلیدی است که یافتن ویدیوهای او را به صورت آنلاین آسان تر می کند.